עצות וטיפים לקניה במשתלה ושתילות לקראת החורף

שתילת חורף

מה כדאי לדעת לקראת החורף? מספר עצות וטיפים לשתילה של גינה חורפית

אילו צמחים לשתול לקראת החורף

כשמתחילים גינה חדשה או משחזרים גינה ישנה, חשוב מאד לדעת מה עושים לפני שעושים ולא “לאלתר”, כמובן שיש המון מקום משחקים והעדפות אבל בראש ובראשונה תכנון גינה מתבסס על ידע כשאחד מהמרכיבים החשובים ביותר שיש לדעת ולהכיר לעומק הוא הקשר שבין עונות השנה לשתילה. כפי שכל אחד ואחת מאיתנו יודע יש “עת לכול דבר” ואם אתם רוצים להבטיח לגינה שלכם תנאים אופטימאליים לגדול כדאי לבחון את הנושא. במאמר זה נגיש לכם כמה מהעובדות החשובות ביותר שצריך לדעת על גידולי חורף כמו גם מספר עצות וטיפים שיעזרו לכם להצמיח גינה לתפארת:

 

איפה מתחילים?

עוד לפני שאתם רצים אל המשתלה הקרובה וששים לשתול את היופי הזה באדמה מומלץ מאד להכין את הגינה קודם לכן ולנער מעליה את שאריות הקיץ, התחילו בניקיון כללי של הגן הכולל איסוף עלים יבשים, סילוק צמחים חד שנתיים שסיימו את תפקידם, חיפוי סביב הצמחים שנשארים במטרה להגן עלים מהקור . חשוב גם לדשן עם קומפוסט איכותי סביב הצמחייה הקיימת ובמיוחד במקומות בהם אתם מתכוונים לשתול, מעליו כדאי לכם לשים אדמה וחיפוי, כשהגשמים יתחילו כל החומרים שיש בקומפוסט יתפרקו ישירות אל האדמה. עכשיו הכל מוכן לקבל את האורחים החדשים.

מה זורעים בחורף?

בחורף מאד כדאי לזרוע דרבנית, ציפורני חתול תרבותיות, טופח רחני (שניתן למצוא בשלל צבעים), בר-דרבן, כובע נזיר גדול שמגיע בשלל סוגים וצבעים ואפילו בפורמט ננסי מקסים, ויש את הפשתנית המרוקנית ואת הפשתה גדולת הפרחים וזאת רק ההתחלה. אגב, במידה ואתם זורעים זרעים קטנים עדיף לזרוע במגשי הנבטה קטנים ולא ישר בגינה הגדולה בחוץ, ככה יש להם יותר סיכוי לשרוד. באגף הירקות זה הזמן לזרוע עירית, סלרי, פטרוסיליה,  גזר, כרובית, בצל ירוק, צנוני ועוד רשימה ארוכה של שורשיים אוהבי מים.

 

בכלל משקים בחורף?

בתחילת החורף כאשר הגשמים רק מתחילים להראות את פניהם לעיתים יותר תכופות, כדאי להמשיך ולהשקות באופן מסודר, במיוחד לאחר שתילה חדשה. בהמשך כשהחורף מקבל תאוצה אפשר לבדוק את הסוגיה מחדש ולהחליט בהתאם לאופי החורף שיבוא עלינו לטובה, כידוע ישראל חוותה כבר לא מעט חורפים יבשים בהם חובה היה להמשיך להשקות באופן נבון.

 

טיפ חשוב לסיום

כשזה מגיע לשתילה חורפית, או בעצם לכל נושא שקשור לגינות מאד כדאי להתייעץ עם מביני עניין, בין אם מדובר בשכן שכלם עם הגינה המקסימה, במשפחה או במומחים שמציעים את הידע שלהם און – ליין. יידע הוא עירבון לגידול מהנה ומצליח ומומלץ בחום לקחת את העירבון הזה בשתי ידיים.